Salgsbetingelser

 

 

GENERELT

Salgsbetingelsene gjelder for salg av alle varer fra NeaCare.no.

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger og salgstransaksjoner gitt i nettbutikken neacare.no, så lenge ingen eventuelle andre særskilt avtalte vilkår gjelder. 

Vi leverer kun til Norge. 

Forbrukerkjøp er blant annet regulert av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Du finner disse lovene på https://lovdata.no/.

PARTENE

Selger er Nea akupunktur & Velvære AS, Grindvegen 40, 7580 Selbu, kontakt@neacare.no, +47 95975705, org.nr: 829 127 962 og betegnes i det følgende som vi eller oss.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som du, deg, din eller ditt.

AVTALEN

Avtalen er bindende for begge parter når du har sendt din bestilling til oss. En bekreftelse på ordren blir sendt til den e-postadressen du oppga ved bestilling. 

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra oss i nettbutikken eller i din bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Dersom slike feil inntreffer kontakter vi deg for å finne en løsning. 

PRIS

Den oppgitte prisen for varen er den totale prisen du skal betale. Denne prisen inkluderer merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer, eventuelt gebyr og frakt vil fremkomme i kjøpsprosessen før betalingen gjennomføres. Ytterligere kostnader som vi før kjøpet ikke har informert om skal du ikke betale.

Tilbud og kampanjer varer så lenge lageret rekker, eller frem til en eventuell frist som fremkommer fra annonser eller nyhetsbrev. 

BETALINGEN

I vår nettbutikk kan du betale med bankkort/kredittkort (Visa, MasterCard eller American Express), Vipps og Paypal. 

Vi kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt til deg fra oss.

Dersom du bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan vi reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

LEVERING

Leveringen skjer med Bring. Normal leveringstid er 2-4 virkedager, men kan på enkelte strekninger ta opptil 5 virkedager. Etter varen er innlevert til Bring er ikke vi ansvarlig for eventuelle forsinkelser i postgangen. Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt adresse, eventuelt ha folkeregistrert adresse på leveringsadressen, og er økonomisk ansvarlig for bortkomne leveranser som følge av ugyldig oppgitt adresse. 

Levering er skjedd når varen har nådd deg, eller den du har satt som mottaker. 

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal vi levere varen til deg uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen er gjennomført. Varen skal leveres hos deg med mindre annet er særskilt avtalt.

RISIKOEN FOR VAREN 

Risikoen for varen går over til deg når du, eller din representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

ANGRERETT

Før levering
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan du kansellere kjøpet av varen før den er ekspedert og sendt, og få pengene tilbake. Send en mail til kontakt@neacare.no eller ring 959 75 705 så fort som mulig da vi fortløpende pakker bestillinger. 

Etter levering
Du står fritt til å benytte deg av returretten innen 14 dager etter du har mottatt varen. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Returretten gjelder kun om du sender melding til oss og sier ifra at du vil returnere varen, og sender den tilbake til oss i samme stand som den ble sendt til deg. Du kan bruke samme emballasje på returen. 

Dersom du vil benytte deg av angreretten må du sende melding til oss om dette, og levere varen tilbake innen 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. 

Vi er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til deg uten unødig opphold, og senest 14 dager fra vi fikk melding om din beslutning om å benytte angreretten. Vi har rett til å holde tilbake betalingen til vi har mottatt varene, eller til du har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

UAVHENTEDE PAKKER

Posten sender ut en påminnelse hvis du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom pakken ikke blir hentet innen datoen som er oppgitt, blir pakken returnert til oss og du blir belastet et gebyr på kr 199,- som skal dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten. 

REKLAMASJON OG KREDITERING/BYTTE

Ved retur av en vare som følge av bytteretten må vi bekrefte at varen/kjøpet faller innenfor bytteretten. Det vil si at forseglingen ikke må være brutt og varen må være i samme stand som da de ble sendt ut. 

Hvis det foreligger en mangel på varen og du vil reklamere, må du innen rimelig tid etter oppdagelse gir beskjed til oss. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at du overtok varen. 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. 

Reklamasjon bør skje skriftlig, f.eks e-post. 

Det gis full reklamasjon i hht. forbrukerkjøpsloven.

Har du en vare du vil reklamere på fra oss, ta snarlig kontakt med oss på kontakt@neacare.no for å finne en løsning. 

Returadresse

Varene skal sendes til følgende adresse: 

Nea akupunktur og Velvære AS
Grindvegen 40
7580 Selbu

Eller lever varen hos Nea akupunktur & Velvære AS i Selbu. 

Returen må avtales med oss på forhånd, hvis ikke blir den ikke akseptert. 

FORCE MAJEURE

Det beskriver særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll og som det derfor på forhånd er klart at mennesker ikke kan avverge. Som eksempler på slike ekstraordinære hendelser utenfor en parts kontroll kan nevnes krig, opprør, blokade naturkatastrofer, streik og lock-out, importrestriksjoner, hyperinflasjon, ran og innbrudd. Er vi forhindret fra å levere på grunn av force majeure, er vi fritatt for alt ansvar. 

KONFLIKTLØSNING 

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23  400 500 eller www.forbrukerradet.no.

VILKÅRSENDRINGER

Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene, herunder som følge av endringer i lovgivningen.